Dieta antycellulitowa -co jeść aby pozbyć się cellulitu

dieta antycellulitowa
 

Dieta antycellulitowa. Skórka pomarańczowa czyli cellulit to utrapienie większości kobiet i wielokrotnie na jej pojawienie się ma wpływ nieodpowiednia dieta. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że pojawia się on nie tylko u pań z nadwagą. Cellulit to również przypadłość szczupłych kobiet. Przyczyna tkwi głównie w niewłaściwym doborze codziennego menu. W tym artykule dowiecie się, co powinno znajdować się na Waszym talerzu, by utrudnić cellulitowi jego „atak”.

 

DIETA ANTYCELLULITOWA – CO JEŚĆ?

Najbardziej polecanymi przy walce z niechcianym cellulitem są produkty spożywcze o niskim indeksie glikemicznym. Dla niektórych nazwa ta może brzmieć nieco tajemniczo, więc spieszę z wyjaśnieniem. Indeks Glikemiczny w skrócie IG to nic innego jak wskaźnik, przypisany do konkretnych produktów żywnościowych, który informuje nas o tym, jak szybko po ich zjedzeniu wzrośnie poziom cukru we krwi. Innymi słowy – jak szybko po ich zjedzeniu poczujemy się znowu głodne. Im niższy poziom IG tym dłużej czujemy się syte po posiłku, co oznacza jednocześnie, że jemy mniej, a zdrowiej. W efekcie łatwiej nam kontrolować masę ciała. To z kolei przekłada się na zmniejszenie ilości komórek tłuszczowych odpowiedzialnych nie tylko za pojawianie się nadwagi, ale również cellulitu. Jak wiemy, bowiem, jest on efektem nagromadzenia zbyt dużej ilości komórek tłuszczowych. Po jakie produkty powinnyśmy, zatem sięgać? Dobrze, jeśli w naszym menu pojawią się między innymi:

  • chleb orkiszowy;
  • pumpernikiel;
  • warzywa: zielony groszek, biała fasola, marchew, cebula, szparagi, cukinia, zielone warzywa liściaste, pomidory, por, papryka, seler naciowy;
  • owoce: truskawki, ananas, winogrono, jabłka, śliwki, gruszki, cytrusy, wiśnie, jagody, czereśnie;
  • dziki ryż;
  • siemię lniane;
  • niskosłodzone dżemy;
  • orzechy;
  • kiełki soi;
  • oliwki;
  • jaja;
  • wołowina;
  • suszone przyprawy;
  • jogurt naturalny;
  • słonecznik;
  • dynia.

DIETA ANTYCELLULITOWA – CO PIĆ?

Prócz produktów o niskim IG w naszym codziennym menu, nie może zabraknąć wody. Dostarczając jej odpowiednią ilość – czyli ok. 2l dziennie – powodujemy, że z komórek skóry usuwane są toksyny – również sprzyjające powstawaniu cellulitu.

Warto też włączyć do diety produkty moczopędne, do których zaliczane są:

  • żurawina,
  • seler,
  • koper,
  • pietruszka
  • szparagi.

Oczywiście dietę antycellulitową dobrze jest wspomóc odpowiednimi zabiegami pielęgnacyjnymi – na przykład body wrappingiem

One Comment

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *