Jak zrobić domowe musli z czekoladą?

Musli z czekoladą

Musli z czekoladą lub innymi dodatkami to jeden z najlepszych sposobów na szybki i zdrowy start każdego dnia. Jego przygotowanie zajmuje zaledwie kilka minut, co jest szczególnie ważne dla samotnego rodzica, który rano nie tylko sam jeden musi opanować potomstwo, ale i często samemu przygotować się do pracy. I co najważniejsze – zdążyć ze wszystkim. Składniki musli można zmieniać, w zależności do nastroju. Jeśli potrzebujesz śniadania, które Ciebie i Twoje dziecko postawi na nogi i doda tak potrzebnej każdego dnia energii – wypróbuj domowe musli z czekoladą!

 

Musli z czekoladą – Składniki (porcja dla osoby dorosłej):

  • 5 łyżek błyskawicznych płatków owsianych (ok. 50g)
  • 4 kostki gorzkiej czekolady (ok. 8g)
  • łyżka wiórków kokosowych (ok.6g)
  • łyżka migdałów (ok. 15g)
  • pół łyżki suszonej żurawiny (ok. 6g)
  • szklanka mleka/ wody (230 g)

Musli z czekoladą – Przygotowanie:

Do niewielkiej miseczki wsyp wszystkie składniki: błyskawiczne płatki owsiane, gorzką czekoladę, wiórki kokosowe, migdały i żurawinę. W zależności od tego, czy wolisz cale orzechy, czy posiekane, pokrój je w cieniutkie kawałki, podobnie jak czekoladę. Następnie zagotuj w rondelku mleko i zalej nim musli. Odczekaj kilka minut, aż płatki napęcznieją, wymieszaj i gotowe. Można również do gotującego się mleka wsypać płatki, gotować chwilę na małym ogniu, a na sam koniec dodać pozostałe składniki. Jeśli chcesz ograniczyć kaloryczność musli, zagotuj w czajniku wodę i zalej nią wszystkie składniki.

Musli z czekoladą – Wartości odżywcze

Tak przyrządzone śniadanie to mieszanka niezbędnych składników odżywczych, które zapewnią energię na cały dzień. Migdały mają najniższą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych spośród wszystkich orzechów, w ponad 20% składają się z białka, a w przeszło 12,5% z błonnika. Dzięki nim m.in. obniżasz poziom złego cholesterolu, zwalczasz wolne rodniki i przeciwdziałasz cukrzycy. Miazga kakaowa, z której powstaje gorzka czekolada, to z kolei źródło związków chemicznych, którym zawdzięczasz dobry nastrój. Natomiast płatki owsiane to dawka niezbędnych aminokwasów, białka, błonnika i węglowodanów, które dodadzą Ci energii. Po ich zjedzeniu długo nie poczujesz głodu, ponieważ mają bardzo niski indeks glikemiczny.

A jeśli dodamy do tego smak, który przekona do siebie nawet najbardziej upartego niejadka – otrzymamy poranny ideał.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *